• Moderators, please send me a PM if you are unable to access mod permissions. Thanks, Habsy.

OT: What are you Watching/Listening/Drinking? - COVID 19 Edition

CH1

The Artist Formerly Known as chiggins.
Yeah, it went right in the toilet after the change. I'm down that way often, so will definitely check it out. Thanks for this, as I just wrote it off.

It's at College and Major, I think (just west of Spadina).
I found an article about it. heartwarming story about a Vietnamese pizza maker and a spoiled Italian son who thought he was above it all


https://www.google.com/amp/s/www.theglobeandmail.com/amp/news/toronto/meet-torontos-new-masters-of-the-pizza/article26760501/
 

BeLeafer

resurrected
Story from Massimo's from back in the 80s. Cycling along college heading east, moving to turn left up Major. Car comes along and nudges me into the streetcar tracks. Riding with slicks and the front tire got caught and threw me a good ten feet. All I could remember was the crowd on the Massimo patio ooh, as I flew, and, OUCH, as I landed.
 

CH1

The Artist Formerly Known as chiggins.
Tbh the best current slice is from North of Brooklyn pizzeria.

They have a few locations including inside two good bars - Get Well and The Greater Good.
NOB is by far my fave go to slice. The Palmerston/queen location is a 10 min walk from me but no slices since COVID. Used to hit a few times per month.
 

BeLeafer

resurrected
Tbh the best current slice is from North of Brooklyn pizzeria.

They have a few locations including inside two good bars - Get Well and The Greater Good.
Hmm, one not far off my daily commute on Geary. Seems like an odd spot for a pizzeria. Haven't been down there in a while, but used to be a very gritty, industrial area.
 

CH1

The Artist Formerly Known as chiggins.
Hmm, one not far off my daily commute on Geary. Seems like an odd spot for a pizzeria. Haven't been down there in a while, but used to be a very gritty, industrial area.
best fresh pasta in the country is on Geary — Famiglia Baldassarre. Not really an eat in kind of place. While you’re there, buy a box of frozen ravioli to take home.
 

zeke

Well-known member
Hmm, one not far off my daily commute on Geary. Seems like an odd spot for a pizzeria. Haven't been down there in a while, but used to be a very gritty, industrial area.
Yeah its inside The Greater Good on Geary - also a fantastic selection of local craft beer on tap.

Geary has a bunch of very cool new places now. Including Blood Brothers brewery.
 

BeLeafer

resurrected
I guess I don't venture off my beaten path all that often. Geary was a real shithole last time I was there (could easily be a decade even though I pass by only a few blocks east every day). I'll have to check it out.
 

CH1

The Artist Formerly Known as chiggins.
I was there a year ago (Famiglia Baldassare) and there was literally nothing around there besides a coffee shop and a bar. But with new condos not too far away, it'll keep growing I suppose.
 

zeke

Well-known member
Yeah there's gotta be at least 3-4 pretty slick venues there now, though the street definitely retains its gritty....charm.
 

CH1

The Artist Formerly Known as chiggins.
Ironically, a guy like Baldassarre set up shop there because it was dirt cheap. He supplies some of the finer restaurants (ie Buca) with fresh pasta so location meant nothing. He started serving lunch secretly (sans permit) because it gave him extra money while he was mixing his dough. Now it’s legit.
 

CH1

The Artist Formerly Known as chiggins.
Vesuvio’s?

junction family run joint. Excellent. But COVID shuttered it permanently
 

oscarheyman

Active member
Just found out that the following classic but rather short-lived TV series (which has been resurrected by Denzel Washington) - The Equalizer was originally supposed to be a vehicle for George Lazenby but "studio higher ups" wanted somebody else (Edward Woodward did an admirable job in that role). Would've been interesting on how the series would've been different under Lazenby (heh, probably more action oriented). Wonder if they would've made indirect references to his former life as "J. Bond" or just go with the 'former government agent' thing.

 
Top